buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 22 Naar huis!!

Als ik dit schrijf hebben we onze eerste nacht thuis er al weer op zitten.

Zaterdagochtend ontbeten en onze laatste spullen in de koffers gepropt (en dan bedoel ik ook gepropt!). Om 11 uur moesten we bij het motel uitchecken en zijn we de auto gaan inleveren bij Hertz op het vliegveld. Ik moet zeggen dat dat echt perfect geregeld is. Toen we bij Hertz aankwamen moesten we de auto parkeren en de sleutels er in laten zitten. Toen kwam er een medewerker met een scanapparaat en werd de auto als ingeleverd ingescand.

Er werd nog even gecontroleerd of we een volle tank hadden, we kregen een afschriftje met de gereden mijlen en we konden met onze koffers naar de shutllebus die ons naar de hal van KLM op het vliegveld zou brengen. Daar aangekomen moesten we een uur wachten voordat er KLM-personeel kwam om in te checken.

Nadat we dat hadden geregeld moesten we door verschillende controles en moesten we bij de controle van de handbagage zelfs onze schoenen/slippers uit doen. De videocamera werd helemaal gechecked en de laptop moest apart door de scan!! De winkeltjes op LAX stellen niet zoveel voor, maar we hebben toch wat te eten gevonden. Gelukkig zat er ook een BurgerKing....... Daarna begon het urenlange wachten tot we het vliegtuig in konden. Toen het eindelijk zo ver was werden onze boardingpassen gewisseld. Ik had 3 maanden geleden telefonisch de rij 39 vast laten leggen bij KLM. Ik wilde toen zover mogelijk naar voren, maar dat was geen optie toen. En nu bij het instappen kregen we passen voor rij 11 en 12!! Perfect, want dan zit je niet tussen de massa, maar vlak achter de business class. Gelukkig zat daar wel een gordijntje tussen, want als je zag hoeveel ruimte die mensen hadden......... Toen we eenmaal in de lucht zaten vertelde de piloot dat we in plaats van 10 uur en 20 minuten vliegen maar 9 uur en 15 minuten hoefden te vliegen. Dat was natuurlijk mooi meegenomen, het duurt allemaal al lang zat. Rond 9 uur californische tijd, maar 12 uur 's nachts oostkust/ canadese tijd kregen we van de stewardess vier gebakjes voor de verjaardag van Leonie en hebben we heel zachtjes lang zal ze leven gezongen. Ze vond het allemaal erg genant, maar de meeste mensen om ons heen sliepen inmiddels dus viel het niet heel erg op. We hebben de cadeautjes gegeven waar ze erg blij mee was engingen ze proberen om ook wat te slapen (de lampen waren ook al uit in het vliegtuig). Maar zoals bij Leonie en Maikel hoort.........niet kunnen slapen hé! Pas toen iedereen weer zo'n beetje wakker begon te worden en het buiten alweer licht werd vielen ze in slaap. Leonie heeft zeker 20 minuten geslapen en Maikel anderhalf uur.

Om 12 uur nederlandse tijd stonden we bij gate F9 op Schiphol. Als eerste bij de HEMA-stand een hotdog en een broodje halve warme gehaald en toen richting trein. Dat was ook weer een hele onderneming zeg met al die koffers. In Houten aangekomen stond ons (schoon) moesje te wachten om in twee keer alle koffers naar huis te brengen. Toch wel weer fijn om thuis te komen hoor, maar het had van mij ook nog wel even wat langer mogen duren.

Opa en oma hadden het keukenraam voor Leonie versierd en er stonden bloemen binnen en kaarten.

Lester en Latanya ( de katten) waren gelukkig ook weer blij om ons te zien en vandaag gaan we Joyophalen.

Gisteravond lag ik trouwensiets voor 7 uur al in bed en was ik om 12 uur alweer wakker. Ben toen maar naar benedengegaan om een heerlijke bruine boterham met kaas te eten en wie kwam er toen naar beneden.....ja hoor Maikel. Die kon ook niet meer slapen. We hebben tot 1 uur naar Animal Planet zitten kijken en toen vond ik dat we het weer moesten gaan proberen. Maikel vond dat maar onzin, want hij was niet meer moe en wilde niet meer slapen. Vanmorgen heb ik hem dus om 10 uur wakker moeten maken!! Lucien heeft vannacht van half 3 tot 5 beneden gezeten en die heb ik ook om 10uur wakker gemaakt. Leonie heeft achter elkaar doorgeslapen tot 6 uur en is toen naar beneden gegaan. Ikwas om half 8 vanmorgen wakker en ben er uit gegaan en heb heerlijk samen met Leonie bij de AH boodschappen gedaan en bloemkool metslavinken voor vanavond gehaald!!

En dan kan nu het normale leven weer beginnen (boehoehoe....)

Dit was dus ook gelijk mijn laatste weblog. Ik hoop datjullie ons met plezier hebben gevolgd en wil ook iedereen bedanken voor de reacties!!

Groetjes en wie weet tot het volgende reisverslag.......

Lucien, Arianne, Leonie en Maikel.

moesje

Welke vacantieganger koopt er nu \oveel spullen bij???Mischien als je naar Turkije gaat, maar dan neem je sowieso er niets mee naar toe en steek je je daar in het nieuw!
Afijn, Lucien zat braaf te wachten op de koffer voor de tweede rit.
Nou, ik was blij dat ik jullie weer terugzag.
Aan een onvergetelijke vacantie is een iende gekomen en jullie kunnen terugzien op een prachtige reis.
xjes moesje

Ron Mulder

Bedankt voor een prachtig reisverhaal met mooie foto's! Een heleboel kwam weer terug van een eigen ervaring in het overdadige land. Ook de terugweg erg herkenbaar met het wel / niet slapen.
In ieder geval welkom terug in het gewone leven

Ineke

Hoi luitjes

Weer lekker thuis en in je eigen bed.
Heerlijk is dat he.
Maar ik heb genoten van jullie verhalen soms is het net of je er dan zelf bij bent geweest.
Nou wen maar weer even aan het leven (en de regen) hier en ik zie je gauw.

Liefs Ineke

Sid The Kid

Welkom thuis schatjes!!
There's no place like home...

Zico en Tamara

Hallo Lucien, Arianne, Leonie en Maikel,

Jullie reisverslag was erg leuk om te lezen..
Grappig om te zien wat wij over een week gaan mee maken.. :-)
Wij doen de reis alleen andersom.. Starten in Los Angeles en rijden dan via Las Vegas, Death Valley, Yosemiti NP, Sequoia NP naar San Francisco.

We hebben er super veel zin in.. nog een klein weekje!

Groetjes Zico en Tamara

Arianne

@ Zico en Tamara,

Ik ben nu al jaloers op jullie!! Wij hebben echt zo'n topvakantie gehad. Vermoeiend omdat je elke dag bezig bent, maar het is zoooo de moeite waard.
Veel plezier en geniet, geniet, geniet, GENIET!!!

Groetjes,
Arianne.