buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 20 Walk of Fame en het strand

Vandaag zouden we alleen even naar de Walk of Fame (van die sterren op de grond) en Chinese Theatre (handafdrukken van de rich and famous) gaan en daarna lekker op het strand gaan liggen.

Disneyland hebben we absoluut geen zin in. We zijn 3 jaar geleden al in Parijs geweest (LA is wel groter, maar komt allemaal op hetzelfde neer) en vonden we de keuze voor Universal Studio's dan ook een stuk beter. Zelfs de kinderen hadden er geen behoefte aan en hebben er dan ook niet om gezeurd.

Anyways......dingen lopen toch altijd anders als dat je ze plant. De familie Praas kwam eerst even onze 'suite' bekijken en hebben we dus gezellig even staan bijkletsen. Ook de Praasjes hadden dezelfde dagplanning als ons dus we spraken in ieder geval af om elkaar op het strand weer te ontmoeten rond een uur of 3.

Maar ja.....FILES, steeds maar weer die FILES!!!!!! En TomTom die vond het waarschijnlijk een goed idee om ons de toeristische route te geven vandaag, want we kwamen in wijken terecht, heel treurig. We hebben zelfs nog een arrestatie gezien van iemand die uit zijn huis werd gehaald in de wijk Watts. Toen we eenmaal de straat waar de sterren liggen hadden gevonden, stonden we voor de nieuwe uitdaging om een parkeerplek te vinden.

Uiteindelijk vonden we op aanwijzing van een parkeerwacht een garage waar nog een paar plekjes over waren. Thank god!

De eerste bekenden die we tegenkwamen waren de Praasjes. En daar lag de Walk of Fame. Het was alleen wel een beetje afgetakeld in de afgelopen 20 jaar vond ik. Daar mag Arnold Schwarzenegger wel wat aan doen! Lucien wilde perse op de foto met Spiderman.

Dat kon, maar dan moest er wel een fooi(tje) betaald worden. Er liepen allemaal wannabe sterren rond die op die manier een centje bijverdienen. Hier en daar een foto gemaakt van een ster op de grond. Uiteraard moest ook de ster van Michael Jackson vastgelegd worden.

Bij de handafdrukken konden we echter niet komen. Dat was helemaal afgezet, want er waren een hoop mensen bezig om voorbereidingen te treffen voor de filmpremière van GI Joe die 's avonds zou plaatsvinden.

Na nog wat souvenirs gekocht te hebben zijn we weer terug gegaan naar de auto. Eenmaal onderweg kwamen we weer in de FILE!!

Rond 4 uur waren we weer terug in het motel en hebben we even een broodje gegeten die Leonie en ik bij de Vons hadden gehaald. Uiteindelijk spraken we met de Praasjes af om rond half 6 op het strand te liggen. Toen we aan onze wandeling naar het strand begonnen werd er luid getoeterd en daar waren de Praasjes. We konden met hun meerijden, dus zaten we met z'n negenen in de auto. Dat kan in die Amerikaanse wagens hé?

Even hun vakantiehuis bekeken en toen het strand op. De kinderen vermaakten zich prima en José en ik zaten lekker aan een wijntje (druivensap) en Lucien en Jeroen aan een biertje en dat vanuit een papieren zak, want drinken op het strand is zwaar verboden in Amerika.

Het was alleen jammer van de wind, want die maakte het toch wel erg fris, maar ja dan hadden we maar niet zo laat naar het strand moeten gaan. Gedouched bij de Praasjes en een heerlijke tequila sunrise gedronken en toen zijn we toch nog maar uit eten gegaan rond half 9. Was erg gezellig. Het restaurant liep vanzelf leeg na onze invasie van 9 hollanders. Om kwart over 10 waren we thuis en had ik dus echt de kracht niet meer om nog mijn blog te schrijven, dus mijn excuses aan de trouwe lezers.

Ankie

Hoi, Dat was, buiten de files, een ontspannen dag!!
Helaas bijna het einde van een geweldige vakantie, ik heb genoten van jullie verhalen.
Een hele goeie reis terug, geniet nog van het laatste dagje.

moesje

En ik maar klagen over het afschuwelijkbenauwde weer hier( vandaag 30 gr.) Afijn. ik hoefde niet in de file te staan! Geniet nog maar even van jullie laatste dagen. Kopjes van L&L en xjes van Pa & moesje

mamsie

Blij dat er vandaag toch nog een bericht was. Lieve schatten het begint op te schieten voor jullie.
Maak er nog wat van maar.... dat is jullie wel toevertrouwd.

Henny Rijnders

Toch maar even reageren. Wat een leuke dag. Ja alleen de files zijn niet zo leuk, maar jullie zien wel veel.Hoe was dat nou drinken uit een papieren zak?
Harry lachte zich rot. Nou luitjes is ga vlug het volgende
blog lezen. Doei