buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 19 Universal Studio's

Tjongejongejonge......wat een dag was dit weer zeg!!

Maar het was zeer de moeite waard, want we zijn naar de Universal Studio's in Hollywood geweest.

Eerst weer lekker een stuk file gereden, maar we vonden de studio's zonder problemen. Bij de ingang van het parkeergedeelte konden we kiezen tussen regular parking ($12), preferred parking ($20) en VIP ($25). Gezien de grootte van het park hebben we voor preffered parking gekozen. Het was eerst nog een stuk rijden, maar je was dan wel dichtbij de ingang van het park. Toen moesten we nog een tijd wachten bij de kassa's, want iedereen die voor ons was die had allerlei soorten kortingskaarten en dat hield de boel lekker op. Entreeprijzen waren behoorlijk, $ 67 per persoon!

Toen we binnen waren zijn we eerst de studiotour gaan doen. Dan ga je in een wagen met 4 karretjes door de studio. Af en toe was er een stiltestuk, want dan was er in de directe omgeving film- of serieopnamens. Terwijl wij er reden waren er opnamens van Desperate Housewives.

We hebben de verschillende sets gezien. Om er een paar te noemen: Jaws, Desperate Housewives, War of the Worlds, The Mummy, Psycho, KingKong. Ook hebben we sets gezien die ze voor verschillende soorten films hebben gebruikt. Ze hebben ook een aparte set voor Europa. Dan passen ze alleen de naambordjes en de etalagenamen aan en kan het elke europese stad zijn die ze nodig hebben.

De tour duurde zo'n drie kwartier. Daarna zijn we via allerlei roltrappen die steil naar beneden gaan naar het andere gedeelte gegaan en hebben daar de Jurassic park ride gedaan. We moesten in een soort van boot en werden door de jungle geleid en langs allerlei dino's. Op het eind werden we een heel eind omhoog getrokken en boven aan gekomen kwam er een reusachtige dinokop tevoorschijn en stortten we letterlijk steil omlaag en waren we van top tot teen zeiknat. Mijn hart zat ergens in mijn keel. Geweldig!! Het voordeel dat het zulk warm weer was, was dat we ook weer zo opgedroogd waren.

Verder hebben we een demonstratie van Backdraft gezien, een 3d film van The Terminator (met een hoop lawaai en aanvallende robots), een 4d film van Shrek (die was echt cool) en de Simpsons ride gedaan. De tour en de Simpsons waren favoriet bij Leonie en Maikel.

We zijn alles bij elkaar ruim 8 uur bezig geweest!!

Rond 21 uur waren we bij de Mac Donalds in Hermosa Beach en hebben we nog snel wat gegeten en toen met gierende banden naar het motel.

We zijn allemaal gesloopt, maar het was een dag met een gouden randje!

rick

het is zeker indrukwekkend, daar zal ik me ook wel vermaken. geweldig zo'n park ik kan me voorstellen dat jullie gesloopt, maar het was het waard. en nu oogjes dicht en snaveltjes toe slaap lekker tot morgen

mamsie

Dat was knallen! Zijn jullie benen niet een stuk korter geworden?
Maar weer een waanzinnige herinnering erbij.

Elizabeth

Een rondje Amerika rond je natuurlijk af met Universual studio's en ja ja Disneyland... het ligt vlak bij elkaar dus ik denk dat jullie hier nog naar toe zullen gaan en dat is echt leukkkkkkk (Ik herrinner me mickey's huis nog en dat ik in zijn auto mocht zitten... hihi) En een hele grote kauwgomballenautomaat, en... en... genietse daar
Veel plezier nog de laatste paar dagen...

fam rowaan

leuke ervaring erbij haha
ja disneyland de enige echte zit valkbij, maar dat is echt gaaf ben er nooit geweest maar wel gezien op internet en van verhalen, maar let op je portomonee want het is niet goedkoop
greetzzzz de kwartet

rick

lieve zuster en schoonzuster wij lezen helaas vanaf vandaag niet meer met jullie mee wij zijn ook met vakantie ik weet niet of we daar intermeppen hebben hebben we dat wel dan lezen we nog ff mee wij wensen jullie nog fijne dagen daar en een goede terug reis zie jullie volgende week met amstel moods en wijn bij ons vakantie huisje gr en veel plezier nog rick erna shauni en robin

Henny Rijnders

Wat een reis maken jullie. Zat er geen kontrakt voor
jullie in in Hollywood ? " De Buyltjes op reis."
Alle gekheid op een stokje ik heb zo genoten van
jullie verhalen. Geniet nog maar van de laatste dagen.
Bedankt voor het meegenieten.