buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 18 Rodeo Drive, beetje Hollywood en Hermosa Beach

Na heerlijk geslapen te hebben (ik in ieder geval) zijn we vanmorgen op ons gemakkie op gestaan en om half negen mijn moeder gebeld via skype, want zij is vandaag 64 lentes jong geworden. Wij hebben dus met z'n 4-en luidkeels 'lang zal ze leven' gezongen en dat terwijl er een oceaan tussen zit........Leonie heeft daarnaook nog via MSN met haar nicht Ilona gesproken. Techniek staat voor niets tegenwoordig!

Daarna zijn we gaan ontbijten beneden in de lobby. De ontbijtjes lijken allemaal op elkaar, maar ik vind dit persoonlijk wel een van de betere. De koffie is iig uitstekend! We zouden in eerste instantie een rustdag hebben en alleen naar het strand gaan, maar ja dat zijn we eigenlijk niet gewend, dus we zijn er toch maar op uit getrokken. Het plan was om naar Hollywood te gaan en het beroemde Hollywoodsign op de foto te zetten. Het verkeer is echter draaaamaaaatisssscccchhhhhier in LA, dus via via kwamen we uiteindelijk op Rodeo Drive in Beverly Hills terecht. Ook prima natuurlijk, want dat stond ook op het lijstje. Na 3 rondjes te hebben gereden kwamen we uiteindelijk op een parkeerplaats terecht waar we net genoeg kleingeld bij elkaar konden sprokkelen om 3 kwartier op Rodeo Drive door te brengen. Is ook meer als genoeg, want als er geen outlet boven Ralph Lauren of Hilfiger staat kunnen we toch de winkels niet in. Scheelt trouwens een hoop tijd en geld.....

Wink

Zijn nog wel even de Nike-store in geweest en naar de wc geweest daar, dus we kunnen iig zeggen dat we hebben geplast op ehh in Beverly Hills!!

Daarna toch nog een poging gewaagd om het Hollywoodsign te vinden. Ik had op TomTom Griffith Park ingetikt (daar vandaan zou je het heel goed moeten kunnen zien) en dan een willekeurige plek. Nou dat hebben we geweten, want we werden de Hollywood Hills in gestuurd en kwamen uiteindelijk op een doodlopende weg terecht die uitkeek op Griffith Park. (onderweg wel leuke huisjes gezien hoor)

Lucien z'n humeur daalde inmiddels tot het nulpunt (die van mij dus ook!) en het kliergehalte van de kinderen tot een kookpunt, dus dat was genieten.......

Vanuit de verte toch nog een foto weten te maken, maar dat moet beter kunnen, dus wordt vervolgd...... Toen het adres van ons motel ingetikt, want we wilden alleen maar terug naar de rust van Hermosa Beach.

Dat heeft al met al nog bijna anderhalf uur geduurd, want overal stond het verkeer vast. AAARRRGGGHHHH................................

Toen we eindelijk in het motel waren aangekomen, moest iedereen weer even afkoelen.

We hadden onze zinnen echter ook gezet op het strand, dus rond 16 uur gingen we alsnog met de handdoeken onder de arm naar het strand. Daar hebben we nog heerlijk gezeten en wat gespetterd en de golven getrotseerd.

Het zand zat daarna tot in al onze gaten en kieren, dus terug naar het motel om te douchen en daarna zijn we gaan eten bij de italiaan.

Was heel klein en knus en prima eten. Wat ons alleen opviel was dat er een paar groepjes mensen binnenkwamen met hun eigen fles(sen) wijn??! Als we morgen de familie Praas spreken toch eens even navragen of dat normaal is of dat het te maken heeft met de crises......

Wat er morgen gaat gebeuren is ook voor ons nog een verrassing, dus voor jullie ook!

Even afwachten dus.........................

rick

dood lopende straten een humeur van hier tot hollywood 2 klierende kinderen al met al toch een geslaagde dag vind ik zo en de italiaan, wijn, en files het lijkt wel of jullie in nederland zijn voor de rest ziet het er allemaal mooi uit plezier en tot morgen

Gerbi

Als je niet zo goed tegen de hitte kan, is het beter dat je in LA blijft, het wordt hier (31 gr.) bloedje heet.
Je kan ook met Michaella mee terug vliegen, zij is al weer uitgeschakeld Zie: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/08/art000001CA14CAC5914A80.html.
Zou je voor mij straks aan Free Willy een hand- tekening willen vragen (neem je plu mee he!).
Fijne dagen, ik doe Ori (Italiaan)wel de groeten van je.
Fijne dagen nog.

mamsie

De dag van gisteren zal ik niet snel vergeten. Het is inderdaad een wonder dat je rechtstreeks vanuit de states wordt toegezongen en elkaar nog zien ook.
Fantastisch! Het zal niet meevallen om volgende week weer zelf te bedenken wat er gekookt moet worden.
Geniet dus nog met volle teugen.

tattooboy

doe ff de gr aan kat von d van la ink

Anneke

Wat een gave foto van de kids in de branding.
Sowieso is het reisverslag helemaal leuk om te lezen en zo jullie op de voet te volgen.
Nog heel veel plezier de laatste dagen!
Spreek jullie snel weer in Holland ;-)
Groetjes An

Ilona

dus toch geen bekende sterren gezien? :P
haha grapje,
het klinkt allemaal heel leuk!
En de foto van 'Hollywood' is toch aardig gelukt zie ik hoor!
xx Ilona!