buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 13 Grand Canyon

Na een heerlijke nachtrust zijn we vanmorgen begonnen met een uitgebreid ontbijt van het motel. Voor een inclusief ontbijt zag dat er heel goed uit. We moesten natuurlijk ook wel een stevige ondergrond hebben, want er moest weer gelopen worden vandaag!

De temperaturen in Arizona zijn trouwens een stuk lekkerder als in Nevada. In Nevada was het dik boven de 40 graden en hier in Arizona is het rond de 29 graden. We vonden het zelfs fris!!

De ingang van het park was gelukkig dichtbij en we kregen bij het betalen van de entree een duidelijke kaart met routes ( net als in de overige parken trouwens). Toen we bij het eerste uitkijkpunt kwamen schrok ik eigenlijk een beetje, want opeens is daar de Grand Canyon. Je rijdt en loopt tussen het groen en dan is daar opeens een gat alsof er een meteoriet is ingeslagen en dat is dan de Grand Canyon. Heel onwerkelijk, maar zeer indrukwekkend. Je ziet het dan in het echie en dan is het net alsof je nog naar een poster of schilderij staat te kijken. Het is ook lastig om op de foto vast te leggen, maar we hebben ons best gedaan.

Er waren ook genoeg mogelijkheden om een wandeling naar beneden te maken en dat is waarschijnlijk ook het mooiste, maar eigenlijk zijn we allemaal een beetje parken- en wandelmoe. We hebben het ons dus gemakkelijk gemaakt en zijn boven van uitkijkpunt naar uitkijkpunt gegaan. Soms met de gratis shuttlebus en dan weer een stuk gewandeld. Rond een uur of drie hielden we het voor gezien en zijn we nog wat gaan eten in een lodge. Het eten was prima, maar de service was totaal knudde. Dat was dus een lage fooi voor hun. Het is gewoonte om tussen de 15 en 20% te tippen als de service goed is, nou dat konden ze dus wel vergeten!

Vanavond rond 20 uur zijn we naar de bar in het motel gegaan waar we een pizza hebben besteld die we met zijn vieren hebben gedeeld en dan hielden we nog over. Lucien is met Leonie en Maikel nog even naar de spelletjeshal gegaan terwijl ik mijn verhaaltjes in elkaar ging draaien (ik had nog wat in te halen). Nog even douchen en dan lekker slapen, want morgen gaan we naar Kingman (Arizona). Dat wordt een rit van ongeveer 3 uur (zonder file en ongelukken). Dit is dan een tussenstop, want zaterdag rijden we naar Palm Springs.

Dan begint ook het eind van het rondreizen in zicht te komen, want vanaf maandag zijn we in Los Angeles totdat we zaterdag weer terugvliegen naar Nederland.In Los Angeles zullen wij ook weer de familie Praas treffen.

Nou, jullie zijn weer op de hoogte. Slaap lekker Rick en tot morgen!!

Reacties

Reacties

marjan berendsen

Hoi Buyltjes,

Jammer dat ik jullie op deze prachtige reis niet meer kan volgen. Ik vond het leuk om met jullie mee te reizen. Ik zie jullie na 14 augustus weer hier in Nederland. Groeten aan de familie Praas in Los Angeles, Marjan (en ook van Sjef, Xin en DanDan- die Maikel heel erg mist)

mamsie

'k Had al zo het gevoel dat de schrijflust even over was maar het is wel heel fijn om vanmorgen weer bij te kunnen lezen. Jullie vallen op deze trip wel van het ene uiterste in het andere. Hoe zit het met de hoogtevrees in die hoge bergen en diepe afgronden?
Verstand op nul zeker. A lot of kisses van ons drieeën.

rick

tjong wat is het daar mooi zeg. hebben ze daar geen amstel voor men zuster. ik ben blij dat je weer geschreven heb, nu heb ik weer een verhaaltje voor het slapen gaan veel plezier nog en weltrusten

moesje

Wat een overweldigende reis. Inderdaad van het ene uiterste in het andere. Lekker genieten nog 'n weekje.xjes van ons

Sid The Kid

Jullie zullen wel bekaf zijn...weer terug in NL zal het wel eerst flink bijkomen zijn...als ik jullie was dan zou ik in L.A. helemaal niks meer doen (maar ja dat ben ik ik he ;-)

Elaine

Arianne, ik vind dat je geweldige foto's maakt....erg mooi allemaal. Geeft mooie impressies van jullie trip!
groetjes en veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!