buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 10 Las Vegas here we come!!!!

Het is zover.......we gaan naar Las Vegas!! Eerst hebben we nog het complimentary breakfast geprobeerd.......WALGELIJK. Het was echt niet te eten en de koffie was met recht slootwater. Zo snel mogelijk onze koffers gepakt en nog een keer naar het outletcenter gereden. We hadden gisteren zoveel gekocht dat we niet genoeg ruimte meer hadden voor al onze spullen. Dus toch maar een koffer bijgekocht en gelijk nieuwe kofferriemen en adreslabels, want die waren gesneuveld op de heenreis. En toen met gierende banden richting Las Vegas. Het is een rit van 2,5 uur, dus dat valt mee. Ik had echter nog een tussenstop gepland in Calico Ghosttown een half uur buiten Barstow. Dat is een oud mijndorpje wat in de oude staat is gebleven. Was wel grappig om te zien, maar zo commercieel als de neten. In elk 'oud huisje'kon je wel iets kopen. Wel vaak aparte dingen hoor, maar toch...... En het was er uiteraard weer bloedjeheet, dus echt voor je lol buiten lopen is er niet bij.

De rit naar Las Vegas was vreselijk saai. Geen mooie landschappen, maar woestijn. Toen we op een gegeven moment weer gingen stijgen stond er een bord langs de weg dat er geadviseerd werd om de airco uit te zetten ivm oververhitting van de motor. Tja, klimmen en airco en hitte buiten vergt dan teveel van de auto, dus toen was het met de raampjes open rijden totdat we weer gingen dalen.

Eindelijk kwam Las Vegas in zicht. Het ligt echt midden in de woestijn, maar er is wel een heel stadsgebeuren met woonwijken om heen gebouwd. En druk dat het er was...niet normaal meer. Gelukkig vonden we ons hotel (Signature at MGM Grand) vrij snel en werden we door de portier naar de ingang van het hotel gestuurd. Wij zaten in tower 3. Daar werden we opgewacht door een meneer in een apenpakkie die onze koffers op een kar zette en die ervoor zou zorgen dat de auto geparkeerd zou worden.

Ik voelde me lichtelijk opgelaten, want in 10 dagen tijd hebben we toch aardig wat zooi opgebouwd en meegesleept en dat werd nu door anderen naar onze kamer gebracht..... Alleen een banaan en de blikjes bier van Luus namen we zelf mee naar binnen. Lekker familie doorsnee hihihahaha. Bij de receptie zullen ze ook wel gedacht hebben........ (lekker laten denken).

Onze kamer ligt op de 14e etage en we hebben suite 802. Echt een schitterende kamer. Met een kingbed in de slaapkamer en een goede slaapbank in de huiskamer, twee badkamers en een goed uitgeruste keuken met vaatwasser, een flatscreentv in de huiskamer en een flatscreen in de slaapkamer die vanuit het bureau omhoog komt!! En als je een kast opendoet hoef je niet eens het licht aan te doen, want dat gaat vanzelf. Schitterend toch?!

Na alles bekeken te hebben, zijn we even buiten een rondje gaan lopen. We zijn eerst door ons hotel doorgelopen naar het MGM Grand via looproltrappen (zoals op schiphol). Daar kwamen we in een gigantisch winkelcentrum terecht voordat je in de hoofdlobby van het hotel kwam. Iedereen keek zijn ogen uit. Van het rustige buitenleven van Yosemite en Sequoia naar de decadentie van Las Vegas. Leuk om een keer mee te maken.

Buiten het hotel was het nog steeds heet en druk. Overal werden kaartjes uitgedeeld voor shows met blote dames. Die kaartjes werden door de meesten ook weer op de grond gegooid. Maikel en Leonie zagen die kaartjes natuurlijk ook en vonden het allemaal maar raar dat er alleen maar kaartjes werden uitgedeeld met blote vrouwen. In Planet Hollywood hebben we uiteindelijk broodjes besteld en zijn we terug gegaan naar ons hotel. Toen we in de lobby kwamen stond daar Jeroen ( vader van Steven). We wisten dat we dezelfde dagen in Las Vegas zaten en in hetzelfde hotel, maar dat we ook nog in dezelfde tower zaten was wel heel toevallig.Zij zitten op de 26e etage (zij liever als ik). Uiteraard wilde Maikel graag zijn grote vriend Steven even zien en zijn we gelijk even mee naar boven gegaan. Het was leuk om het hele gezin Praas even te zien. Dat is toch wel even anders als in Houten. Het is heel vertrouwd, maar als je er over nadenkt dat je elkaar in Vegas ontmoet is dat toch wel een beetje bizar!

Even gezellig bijgekletst en toen zijn we terug gegaan naar onze kamer. Maikel wilde nog even in het bubbelbad.

Rond 22 uur kwam Jeroen Lucien ophalen om nog even het casino te gaan bekijken. Ik heb Luus $10 meegegeven, dat is toch wel genoeg??!

Nou ik kruip ook zo lekker mijn kingbedje in, want morgen ligt Vegas op ons te wachten. Weltrusten allemaal en tot morgen!

moesje

Ik vind het wel een berg geld, hoorTIEN DOLLAR!!!!!
Maar ik neem aan dat je gezegd hebt om met tenminste 10.00o terug te komen.
Fijn dat de reis zo goed verloopt en de kinderen zijn eenleuke ervaring rijker. Groetjes aan Jeroen , Steven enz.
Nog heel veel plezier! Dikke kus voor allemaal van ons

mamsie

tjonge, tjonge, tjonge. Het is net wat je schrijft: wat een decadentie! Maar een prachtige ervaring. Het is jammer voor Lucien dat hij een voorschot op zijn zakgeld voor de komende weken heeft gehad. D'arme jongen heeft ook al geen Amstel. Maar misschien heeft hij wel geluk bij d'apparaten. Als het teveel wordt geef ik graag mijn banknummer. Veel plezier allemaal.

rick

goed gedaan zuster ze mogen aan alles komen behalve je bier. $10 mee en met heelveel terug komen, moet kunnen doe je best .en daarna nog ff tikkertje spelen in bed en dan lekker slapen. tis wel erg groot dat las vegas, en dat midden in de woestijn gr en tot morgen ps ik zal vast amstel voor je halen en utreg-catania was 0-0

Sid the Kid

haha die luus zorgt heus wel voor zichzelf hoor, die heeft vast nog wel ergens een potje om lekker mee aan de gang te gaan...greetz to the Praassies..

ricky`s ouders

ook wij lezen mee hoe jullie reis verloopt.
veel plezier en groetjes ,
wim en hannie.

ellen

heeft luus uit eindelijk van die $10 nog iets meer vakantie geld kunnen maken???? denk het niet hé??

groetjesel.hans,tom,mathijs

Elizabeth

Arianne, weet je WEL zeker dat je maar 1 koffer erbij MOEST kopen? Jou kennende heb je misschien wel een 2e koffer nodig met al die SHOPPING-IKWILDATOOKHEBBEN-CENTERs!!!!
Veel plezier daar allemaal...

marjan berendsen

Ik sluit mij helemaal aan bij de vorige reacties en wel:
heeft Luus nog meer kunnen maken van de 10 dollar, zodat we jullie voorlopig niet meer zien(positief bedoeld, hoor) en hebben jullie wel genoeg aan de extra koffer???
Verder heel veel groeten aan de familie Praas. Leuk dat ze bij jullie in de Tower zitten. En geniet van de heerlijke decadentie (volgende keer de banaan en de blikjes ook aan de bellboy geven, dus doe maar net of je stinkend rijk bent)