buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 8 Sequoia National Park

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties. Leuk om te lezen dat iedereen meeleeft!!

Vanmorgen zaten we om 8 uur aan het ontbijt. We hadden french toast en pancakes besteld, maar we waren er geen van allen erg gek van. Leonie zat aan tafel van die heerlijke gezichten te trekken................

We kregen van de man des huizes een dagroute die we makkelijk zouden moeten kunnen halen en een hoop tips.

Rond 10 uur waren wij in het park. Het is inderdaad een gigantisch park met heel veel grote groene bomen en heel veel kronkelwegen (again).

Als eerste gingen we naar Moro Rock. Dat waren een hele hoop trappen steil naar boven. Eenmaal boven stonden we echt on top of the World. Het was echt heel heel hoog.

Toen we weer beneden waren zijn we naar een omgevallen sequoia gegaan waar je op kon lopen. Daarna door naar de grootste (lees dikste) boom ter wereld, de General Sherman Tree. Dat is echt een gigantisch apparaat.

Natuurlijk weer een paar mooie plaatjes geschoten. Ondertussen hadden we aardig trek gekregen en we hadden de tip gekregen om naar Wuksachi Lodge te gaan. Daar was geen woord teveel van gezegd. Het zag er heel leuk uit en het eten was heerlijk. Maikel had een glaasje cola gekregen waar hij op een gegeven moment 'iets' in zag zwemmen, dus wij tegen de serveerster: 'there is something floating in the coke that does not belong there' (vrij vertaald vanuit het nederlands). Uiteraard kreeg hij een nieuw glas.

Na ons volgegeten te hebben zijn we snel op pad gegaan naar Cristal Cave, want we hadden kaartjes gekocht voor de tour van half 4. Was eerst weer een heel end rijden en een heel stuk naar beneden lopen via gevaarlijke weggetjes en toen met zaklamp de koude grot in. Voor Maikel was dat natuurlijk wel interessant gezien zijn edelstenen en kristallentik.

Hier en daar zag je ook echt kristallen ontstaan. Het nadeel van eerst naar beneden lopen was dat we, toen de tour afgelopen was, dat hele end weer naar boven moesten. Mijn hemel, ik heb inmiddels kuiten van blokbeton!! ( de lunch was er qua calorieen ook gelijk weer af)

Tot slot zijn we nog even naar Hospital Rock gegaan. Daar konden we natuurlijk ook weer een trail doen, maar we konden inmiddels geen heuvels en kronkelweggetjes meer zien. We hebben daar alleen nog even de rivier gekeken die de mooie bijnaam 'River of dead'heeft.

Lucien moest er natuurlijk toch even in met zijn voeten en heeft de boel daar ook nog even gemooned vanaf een grote rots (deze foto is op aanvraag te bekijken).

Aangezien we nog vol zaten van de lunch hebben we alleen het eea aan fruit gekocht en zijn lekker teruggegaan naar onze B&B. Leonie en Maikel doken gelijk het zwembad in en hebben daarna nog op een banaan en meloen geknabbeld. Nu liggen ze heerlijk in bed, want morgen gaan we richting richting Las Vegas, maar we maken een tussenstop in Barstow waar we een nachtje een hotel hebben.

En zoals jullie zien hebben we geen vreselijke aanval van een beer gehad. We hebben er zelfs geen een gezien. Helaas of juist niet???!!

Tot morgen.

rick

wat een kleine broodjes daar heb je toch niet genoeg aan the river of dead en dan met zijn voeten erin heeft hij zijn voet en nog wel of is er nou geen levende vis meer wel mooi die grotten en die boom wat een groot ding zeg leuk voor in de tuin verder kan ik jullie melden dat ferry en leonie rowaan een dochter heben genaamd delana 52 cm en 2905 gr verder groet ik jullie uit een zonnig houten en ga naar fc utrecht-catania uit slag volgt joejoetjes

Ankie

Hoi Luitjes,

Wat een geweldige reisverhalen, ik geniet met jullie mee, ook de foto's zijn erg mooi, kan zien dat jullie het erg naar de zin hebben.
Nog een hele fijne vakantie verder en zwaai even naar San Diego als jullie in Los Angeles zijn.

Groetjes Ankie

Sid the kid

Ik zeg, laat die swaffel foto maar komen dan ;-) !!

Arianne

Die sandwich was voor mij! Hij was heerlijk, maar het kostte even wat moeite.......

ellen

Hoi,hoi,ontzettend leuk om jullie reis verhalen te lezen,iedere dag kijken we even wat jullie te melden hebben. normaal kijk ik niet elke dag.

dikke kus el en de rest