buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 6 Yosemite National Park

Onze dag begon vandaag met een heerlijk ontbijtje. French toast (wentelteefjes) en veel vers fruit. Van Candy (mevrouw van de B&B) kregen we 2 rugzakken met een lunch mee, zodat we in het park konden picknicken.

En daar gingen we dan. We zijn eerst nog gestopt bij een visitor center waar we uitstekend werden geïnformeerd over het park en de wandelingen die je er kunt doen. Wat kun je je toch verschrikkelijk verkijken op afstanden hier in Amerika. Het duurde ongeveer een half uur voordat we bij de ingang van het park kwamen en toen was het nog ruim een uur rijden naar het gedeelte waar de beroemde watervallen zijn. De eerste waterval waar we zijn gestopt heet The Bridalveil Waterfall. Door de wind wordt het water opzij geblazen en lijkt het inderdaad net een sluier. Beneden bij de waterval liep een klein stroompje en Leonie en Maikel vonden het natuurlijk schitterend om over de stenen te klauteren en bij het water te zitten.

Daarna zijn we op een soort van strandje gaan zitten waar de kinderen in de Merced River konden spelen en zwemmen en waar we konden picknicken.

Daarna zijn we naar het beginpunt van een trail (wandelroute) gegaan om naar de Vernall Fall te lopen. Nou dat hebben we weer geweten hoor. Dat was een fikse wandeling steil omhoog, dus toen we na ruim een uur lopen boven kwamen waren we echt gesloopt! Onderweg zijn we , met name Leonie en ik, regelmatig gaan zitten, want anders hield je het gewoon niet vol. De laatste 20 minuten was het over stenen trappen en rotsen klauteren. Het was zwaar, maar ook nu weer de moeite waard......

Naar beneden was een stuk makkelijker (dhuhh!). Het was wel grappig, want je zag bij het naar beneden lopen allemaal mensen zich zuchtend en steunend naar boven slepen en dan dacht ik 'jullie weten niet wat er boven je hoofd hangt'. Maar dat dachten de mensen die voor ons naar beneden liepen vast ook toen ze ons naar boven zagen kruipen hihihihi.

Eenmaal bij de auto aangekomen moesten we dus weer anderhalf uur terugrijden. Pfffff, je moet er wel wat voor over hebben hoor. Op de terugweg zijn we even gestopt in Oakhurst om wat welverdiende colaatjes, biertjes en een flesje wijn te halen en een XXL afhaalpizza van Round Table Pizza. We vroegen ons nog even af of het wel genoeg zou zijn, maar toen we eindelijk op de veranda zaten hadden we eigenlijk allemaal na twee stukken alweer genoeg!! Maar ja toen was het ook al 20 uur geweest!

Na een paar heerlijke wijntjes en biertjes zijn we weer op tijd het bed ingedoken.....HEERLIJK!!