buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 5 Op weg naar Yosemite

Vanmorgen hebben we onze spullen bij elkaar geraapt, want vandaag gaan we naar Yosemite National Park. We hebben ontbeten in het restaurant van het motel. Scrambled eggs met bacon en pancakes. Met een goed gevulde maag kon onze eerste echte trip beginnen. Het rijden ging allemaal zeer voorspoedig totdat we de bergen in moesten. Oh my god.......ik heb doodsangsten uitgestaan. Van die heerlijke kronkelweggetjes en dan heel hoog en dan geen vangrails erlangs....... Dacht dat we inmiddels in San Francisco wat gewend waren, maar dat stelde eigenlijk niks voor bij dit. Het was een achtbaan van ruim anderhalf uur......arghhhh!!

Het moet echter gezegd dat het de moeite waard was, want de uitzichten zijn echt overweldigend.

De temperatuurverschillen zijn trouwens ook gigantisch. In San Francisco was het ongeveer 15 graden en bewolkt en toen we eenmaal aan de andere kant van de Bay waren was het strakblauw en 35 graden. Alsof je tegen een muur loopt. Daar moeten we dus nog even aan wennen.

Rond 15 uur kwamen we aan bij onze bed & breakfast The Apple Blossom Inn.

Heel sprookjesachtig met een schitterend uitzicht over de High Sierra. Na een beetje bijgekomen te zijn gingen we op pad om wat te eten. We kwamen uiteindelijk uit bij de Sweet Water Steakhouse terecht. Heerlijk gegeten, maar wat een hoeveelheden weer zeg! Ik had ongeveer de helft op van een bord linguini (pasta) en toen vroeg de serveerster of ik het mee wilde nemen, want dan zou ze het even in een box doen

Wink
.......NO, thank you very much, I'm really very very full!!!!

Terug bij onze B&B hebben we lekker op de veranda gezeten, genoten van het uitzicht en gekletst met een ouder amerikaans echtpaar die ons nog allerlei tips aan de hand konden doen voor wandelingen in Yosemite. Was echt gezellig!

En nu gaan we lekker slapen, want morgen gaan we flink aan de wandel.

Tot morgen..........................

Reacties

Reacties

moesje

De vorige keer nam je wel een DOGGYBAG!!!
Waarom nu geen PUSSYBAG???
Ik denk dat ik de weegschaal maar uit het zicht ga zetten! Genieten jullie nog maar lekker. Kopjes van L&L en xxxjes van ons

Henny Rijnders

Ik geniet van jullie reisverhalen. Op afstand maak ik
het mee. Jullie genieten zeer zo te lezen. Groetjes

Michel

Nou nou ziet er allemaal geweldig uit hoor ! Mooie foto's en leuke verhalen.
Kgaat toch ook maris sparûh !!!
Nou veel plezier nog en blijven genietuh.........

gr.

rick

ziet er leuk uit daar en lekker weer zo te zien geniet ervan nem wat mooi weer mee tis hier niet zo best af en toe flinke buien maar ja is goed voor e tuin ik ga dag zeggen en weltrusten tot morgen

Ingrid Cuypers

Wat ontzettend leuk om zo met jullie mee te lezen. Veel dingen herkenbaar.. heel veel plezier nog en ik kijk al uit naar je andere verhalen.

gr
Ingrid

Loes Patist

Wat een fijne ontspanning dit te lezen.
Veel plezier en ik kijk uit naar meer.
Groet Loes.

rick

waar blijft mijn verhaaltje voor het slapen gaan ik wil een verhaaltje anders kan ik niet slapen joejoe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!