buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 4 San Francisco

Vanmorgen om kwart voor 9 zijn we vertrokken richting San Francisco, want om half 11 zou de boot vertrekken naar Alcatraz. TomTom had moeite met de weg vinden vandaag, maar gelukkig waren we ruim op tijd aanwezig. Het was ongeveer 10 minuten varen naar Alcatraz. Het was behoorlijk winderig aan boord, maar leuk om te doen. Toen we aankwamen op het eiland kregen we eerst uitleg over hoe of wat met de rondleidingen en de regels van het eiland. Na even rondgekeken te hebben zijn we naar het cellenblok gegaan boven op het eiland. Daar kregen we een koptelefoon ingesteld op nederlands en kon de audiotour beginnen. Ze hadden dat echt heel leuk gedaan. De tour werd afwisselend door gevangenisbewaarders en gevangenen verteld en er waren regelmatig allerlei geluiden te horen waardoor de gevangenis begon te 'leven'.

Zelfs Maikel zijn aandacht werd vrij lang (voor zijn doen) vastgehouden door de verhalen. Hij vond vooral Al Capone en de ontsnappingen erg interessant. Leonie liep eiegenlijk in haar eentje de tour te doen. Ze vond het heel erg boeiend. Ze wist naderhand ook precies te vertellen wat er allemaal was gebeurd op Alcatraz. Wat heel erg opviel was dat de cellen echt superklein waren en ik kon me wat voorstellen bij de frustratie van de gevangenen dat als ze op het eiland zaten uitkeken op San Francisco en de vrijheid konden zien en als de wind hun kant op stond zelfs konden horen!

Rond half twee waren we weer terug in San Francisco en zijn we op zoek gegaan naar het keerpunt van de cablecars. Daarvoor moesten we eerst de hele Fisherman's Wharf over lopen, maar dat was juist erg gezellig en grappig. Maikel en Leonie keken hun ogen uit naar alle zwervers die ze zagen liggen en de straatartiesten die een centje bij proberen te verdienen.

Toen we bij het keerpunt van de cablecars waren, bleek er een rij te staan van een uur.

Dat zou betekenen dat we een uur zouden moeten wachten, ongeveer een uur in de cablecar zouden zitten, maar ook dat we op de helft van de rit uit zouden moeten stappen omdat op dat keerpunt ook mensen staan te wachten om mee te gaan met cablecar en zouden wij dus weer achteraan moeten sluiten in de rij. Daar hadden we dus even geen zin in!! Dus hebben we even een foto gemaakt en het keren gefilmd en zijn we teruggelopen naar de parkeergarage. Daar mochten we $35 afrekenen voor een paar uur parkeren. Een ander hoogtepunt in San Francisco is Lombard Street. Dat is het kronkelweggetje dat stiel naar beneden gaat. Vast wel eens in een film gezien.

Het duurde even voordat we op plaats van bestemming waren, maar we hebben de weg zelf ook afgereden en dat is toch wel grappig! We wilden eigenlijk nog naar het Golden Gate Park, maar we waren het allemaal spuugzat. Het is toch een hoop lopen en slenteren. We zijn door Chinatown met gierende banden teruggegaan naar ons motel.

Verder hebben we het een beetje rustig gehouden, want morgen gaan we op weg naar Yosemite National Park.

Ome Piet

Hé Buyltjes, gaat goed zo te lezen. Houden zo zou ik zeggen en niet teveel aan de hamburgers ! Maar goed dat ze daar ook Heineken hebben, ja toch Lucien ?!
Voor de liefhebber -:)
en , ja sorry, moet even ............
U2 was GROOTS
Have fun

Marjan Berendsen

Hi buyltjes,
Het is leuk om met jullie mee te reizen. Vooral Alcatraz lijkt mij echt boeiend om doorheen te lopen. Escape from Alcatraz staat mij nog goed voor de geest. Als je ook nog jullie verslag leest, dan is het echt horror om daar gevangen te zitten. Met gierende banden door Chinatown??? Daar zouden wij voor remmen. Ieder zijn voorkeur, nietwaar?
Groetjes en veel plezier nog, Marjan, &the chinacrew

rick en erna

hallo indrukwekkend zeg dat alcatraz lijkt me ook wel wat omdat te zien verder alles goed en ik kees met gierende banden door chinatown met andere woorden gillend naar huis neem er 1 van ons gr van ons tot morgen ps nog 7 dagen werken

fam rowaan

zo te lezen genieten jullie heel erg!!! Erg intressant van alcatraz. Ik vind het zeker echt een klein celletje vergeleken met wij hier in NL hebben met dvd speler!!!
nou luitjes ben benieuwd naar de volgende dagen
veel reisplezier.
dikke kuzzzz

Arianne

@Marjan.......Met gierende banden door Chinatown.... omdat we het spuugzat waren en zo geweldig is dat echt niet. Lijkt wel een mierenhoop! Is grappig om even te zien,maar dan heb je het echt wel gehad!!

robin voor maikel

heb je het naar je zin op vakantie ik zie je wel by my tot dan groetjes robin

rick zijn ouders

je moet wel elke dag schrijven het is heel erg leuk om te lezen ik kijk er naar uit. veel plezier nog gr rick zijn ouders