buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 3 Golden Gate Bridge en Fisherman\'s Wharf (20-07-09)

Vanmorgen waren we rond half 7 wakker en hebben op ons gemakkie ontbeten. Na het verhaal van gisteren gemaakt te hebben, zijn we rond 10 uur vertrokken naar San Francisco.

Als eerste zijn we naar de Golden Gate Bridge gegaan. Het weer was helaas niet erg zonnig, dus we vreesden dat de Golden Gate Bridge gehuld zou zijn in mist. Toen we er aankwamen bleek dat ook te kloppen.

Het was een hele dikke laag mist en het waaide behoorlijk. Ik was eerst nog van plan geweest om fietsen te huren via Blazing Sadles, want daar had ik veel over gelezen. Nou ik was blij dat ik dat niet had gedaan met die wind, kou en mist! We zijn tot halverwege de brug gelopen en toen wilde Maikel het liefste terug, want hij vond het toch wel een beetje eng. Het is ook echt superhoog. Nadat we weer lekker warm en windvrij in de auto zaten zijn we naar Fishermans Wharf gereden. Daar hebben we een tijdje over Pier 39 gelopen, winkeltjes gekeken en natuurlijk naar de vele zeehonden die daar op planken in het water liggen.

Er liggen ook boten aan steigers en zelfs daar lag hier en daar een zeehond te relaxen. Een grappig gezicht. Van dat rondlopen hadden we flinke honger gekregen dus zijn we bij de Wipe out gaan eten. Leonie en Maikel namen elk een kindermenu, Lucien nam kippenpootjes in teriyakisaus en ik dacht heel bescheiden een pizza/garlicbread te nemen. Het stond bij de starters, dus denk je aan de grootte van een voorgerecht. Niks was minder waar......het waren twee gigabroodjes. Na één broodje zat ik al propvol! Leonie wilde het graag meenemen, want misschien wilde ze later nog wel een stukje eten. Wij dus als echte hollanders een paar servetjes neergelegd om het brood in te doen.......staat de serveerster opeens naast ons en vraagt 'Can I get you a box??' Nou je kunt je voorstellen dat Leonie en ik wel in de grond wilden verdwijnen hahahahihihi. Dat zijn we natuurlijk ook niet gewend in Nederland. Ik wist natuurlijk wel dat ze dit doen in Amerika, maar om er dan om te vragen vind ik dan toch wel een beetje raar. Maar de volgende keer vraag ik toch maar een box, want dit was toch wel erg genant! Na nog een tijdje rondgelopen te hebben waren we het eigenlijk gewoon maar zat en zijn we lekker terug naar ons motel gegaan. Even gelezen, tv gekeken en toen boodschappen gedaan bij de Safeway. Op alle prijskaartjes in de winkel zie je twee prijzen staan. De gewone prijzen en clubprijzen. Dit scheelt toch behoorlijk, dus ik ben naar de klantenservice gegaan en heb gevraagd of ik als toerist ook zo'n kaart kon krijgen en dat kon. Dat was mooi, want het scheelde ons vandaag toch mooi $ 15,=. Aan de andere kant......Lucien wilde graag wat blikjes Heinekenbier en een pak met 12 blikjes kostte ruim $15, dus met de clubkorting viel het dus allemaal weer mee!! Vanavond hebben we in onze suite gegeten.

Even geen zin in een restaurant en een goede manier om er weer wat vitamientjes in te krijgen. Vanavond houden we het verder rustig en gaan we op tijd naar bed, want morgen wacht ons weer een vermoeiende dag.

Heb er nu al zin in...........................Tot morgen.

rick en erna

echte hollanders kunnen toch wel tegen een beetje kou en mist, watjes.
leuk dat jullie naar dolfinarium zijn geweest
we wachten met spanning af naar jullie volgende verhaal gr van ons

mamsie

Hebben ze daar écht geen Amstel? Het is voor Lucien toch ook vakantie?
Leuk verhaal over "the box".
Goede reis morgen en geniet van het mooie onderkomen.

jarig jetje

Hallo,erg leuk jullie verhalen te lezen,vraag gewoon een doggy-bag,dat is toch heel normaal daar???
erg suptiel om bij de foto van leonie hard aan het werk het heineken blikje te zetten luus.

dikke knuf el,hans,tom en mathijs

joejoe

ze komen eraan hoor