buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 2 Palo Alto, Stanford en Menlo Park

Onze dag begon vanmorgen om 4 uur!! Leonie was al om half 3 wakker en had tegen 4 uur al een half boek gelezen. Lucien en Leonie hebben bij het restaurant een ontbijtje voor ons gescoord. Vooral de cinnamonroll viel goed in de smaak. Toen iedereen lekker gedoucht had zijn we op weg gegaan naar Palo Alto. Dat is de plaats waar ik 20 jaar geleden gewoond heb als au pair.Gelukkig hadden we TomTom weer bij ons, want het was moeilijk om alles te herkennen na zo'n lange tijd.

Toen we bij het huis aankwamen stonden er mensen buiten. Het huis had een behoorlijke metamorfose ondergaan, maar de voordeur was nog hetzelfde! Ik wilde natuurlijk graag een foto van het huis hebben, dus ik ben op die mensen afgestapt en vertelde dat ik daar 20 jaar geleden had gewoond als au pair. Ze vonden het schitterend om te horen dat we helemaal uit Holland waren gekomen en waren zeer enthousiast om ons om het huis heen te leiden en te laten zien wat ze ermee hadden gedaan.

Daarna zijn we nog even naar de school gereden waar ik elke ochtend de kinderen naar toe moest brengen. Dat zag er nog precies hetzelfde uit, er waren alleen wat nieuwe speeltoestellen bij gekomen. Toen we nog een beetje hadden rond gekeken zijn we naar de Stanford University gereden.

Die universiteit heeft alles met medische studies te maken. Het is een gigantisch grote universiteit met een hele mooie campus. Ik heb daar menig uurtje doorgebracht in de coffeeshops en winkelcentrum met andere au pairs, dus was leuk om allemaal weer terug te zien. Wij zijn ook nog even de Nordstrom in geweest. Dat is een duur warenhuis, maar Leonie heeft daar een stel mooie Nike-schoenen gekocht voor (omgerekend) € 38,=!!

Inmiddels waren we alweer een tijdje onderweg en gesloopt door onze korte nacht, dus zijn we terug gegaan naar ons motel om even te rusten. Rond kwart over drie zijn we weer in de auto gestapt, want we hadden een afspraak met Danté, de vrouw waarvoor ik 20 jaar geleden au pair was. Spannend hoor!! Het was geweldig om haar te zien en ze was niet eens erg verandert. Ja wat ouder, maar hé dat ben ik ook........

Het was even onwennig in het begin en onze steenkolenengels moet natuurlijk nog wat opgevijzeld worden, maar ik moet zeggen dat het best goed ging. Vlakbij haar huis zijn twee privé zwembaden voor alleen bewoners en daar zijn we met de kinderen naar toe gegaan. Leonie en Maikel konden lekker zwemmen en wij hebben bijgekletst.

Daarna hebben we lekker bij hun gegeten en stroopwafels gegeten die we hadden meegebracht. Dat vonden ze echt heerlijk zo'n Dutch treat!! Rond 21 uur waren we gesloopt en zijn we op onze wenkbrauwen richting het motel gegaan.

Het was voor mij een heerlijke en zeer bijzondere dag. Om na 20 jaar terug te zijn op de plek waar ik zo gelukkig ben geweest en Danté weer te hebben ontmoet maakt me heel dankbaar!!

Tot morgen.

Reacties

Reacties

mamsie

Wij waren ook weer even terug in de tijd.
Die verrekte tranen!!!

Petra

hoi Arianne en familie!!
Wat leuk om dit zo te lezenen te bekijken, ook ik ben weer even terug in de tijd! Dante ziet er inderdaad nog goed uit, niets veranderd, heel veel plezier nog!!
Groetjes van nog zo'n oude au-pair!
Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!