buyltjesgousa.reismee.nl

Dag 22 Naar huis!!

Als ik dit schrijf hebben we onze eerste nacht thuis er al weer op zitten.

Zaterdagochtend ontbeten en onze laatste spullen in de koffers gepropt (en dan bedoel ik ook gepropt!). Om 11 uur moesten we bij het motel uitchecken en zijn we de auto gaan inleveren bij Hertz op het vliegveld. Ik moet zeggen dat dat echt perfect geregeld is. Toen we bij Hertz aankwamen moesten we de auto parkeren en de sleutels er in laten zitten. Toen kwam er een medewerker met een scanapparaat en werd de auto als ingeleverd ingescand.

Er werd nog even gecontroleerd of we een volle tank hadden, we kregen een afschriftje met de gereden mijlen en we konden met onze koffers naar de shutllebus die ons naar de hal van KLM op het vliegveld zou brengen. Daar aangekomen moesten we een uur wachten voordat er KLM-personeel kwam om in te checken.

Nadat we dat hadden geregeld moesten we door verschillende controles en moesten we bij de controle van de handbagage zelfs onze schoenen/slippers uit doen. De videocamera werd helemaal gechecked en de laptop moest apart door de scan!! De winkeltjes op LAX stellen niet zoveel voor, maar we hebben toch wat te eten gevonden. Gelukkig zat er ook een BurgerKing....... Daarna begon het urenlange wachten tot we het vliegtuig in konden. Toen het eindelijk zo ver was werden onze boardingpassen gewisseld. Ik had 3 maanden geleden telefonisch de rij 39 vast laten leggen bij KLM. Ik wilde toen zover mogelijk naar voren, maar dat was geen optie toen. En nu bij het instappen kregen we passen voor rij 11 en 12!! Perfect, want dan zit je niet tussen de massa, maar vlak achter de business class. Gelukkig zat daar wel een gordijntje tussen, want als je zag hoeveel ruimte die mensen hadden......... Toen we eenmaal in de lucht zaten vertelde de piloot dat we in plaats van 10 uur en 20 minuten vliegen maar 9 uur en 15 minuten hoefden te vliegen. Dat was natuurlijk mooi meegenomen, het duurt allemaal al lang zat. Rond 9 uur californische tijd, maar 12 uur 's nachts oostkust/ canadese tijd kregen we van de stewardess vier gebakjes voor de verjaardag van Leonie en hebben we heel zachtjes lang zal ze leven gezongen. Ze vond het allemaal erg genant, maar de meeste mensen om ons heen sliepen inmiddels dus viel het niet heel erg op. We hebben de cadeautjes gegeven waar ze erg blij mee was engingen ze proberen om ook wat te slapen (de lampen waren ook al uit in het vliegtuig). Maar zoals bij Leonie en Maikel hoort.........niet kunnen slapen hé! Pas toen iedereen weer zo'n beetje wakker begon te worden en het buiten alweer licht werd vielen ze in slaap. Leonie heeft zeker 20 minuten geslapen en Maikel anderhalf uur.

Om 12 uur nederlandse tijd stonden we bij gate F9 op Schiphol. Als eerste bij de HEMA-stand een hotdog en een broodje halve warme gehaald en toen richting trein. Dat was ook weer een hele onderneming zeg met al die koffers. In Houten aangekomen stond ons (schoon) moesje te wachten om in twee keer alle koffers naar huis te brengen. Toch wel weer fijn om thuis te komen hoor, maar het had van mij ook nog wel even wat langer mogen duren.

Opa en oma hadden het keukenraam voor Leonie versierd en er stonden bloemen binnen en kaarten.

Lester en Latanya ( de katten) waren gelukkig ook weer blij om ons te zien en vandaag gaan we Joyophalen.

Gisteravond lag ik trouwensiets voor 7 uur al in bed en was ik om 12 uur alweer wakker. Ben toen maar naar benedengegaan om een heerlijke bruine boterham met kaas te eten en wie kwam er toen naar beneden.....ja hoor Maikel. Die kon ook niet meer slapen. We hebben tot 1 uur naar Animal Planet zitten kijken en toen vond ik dat we het weer moesten gaan proberen. Maikel vond dat maar onzin, want hij was niet meer moe en wilde niet meer slapen. Vanmorgen heb ik hem dus om 10 uur wakker moeten maken!! Lucien heeft vannacht van half 3 tot 5 beneden gezeten en die heb ik ook om 10uur wakker gemaakt. Leonie heeft achter elkaar doorgeslapen tot 6 uur en is toen naar beneden gegaan. Ikwas om half 8 vanmorgen wakker en ben er uit gegaan en heb heerlijk samen met Leonie bij de AH boodschappen gedaan en bloemkool metslavinken voor vanavond gehaald!!

En dan kan nu het normale leven weer beginnen (boehoehoe....)

Dit was dus ook gelijk mijn laatste weblog. Ik hoop datjullie ons met plezier hebben gevolgd en wil ook iedereen bedanken voor de reacties!!

Groetjes en wie weet tot het volgende reisverslag.......

Lucien, Arianne, Leonie en Maikel.

Dag 21 Hermosa Beach

Vandaag hebben we een keer écht rustig aan gedaan. Vanmorgen de koffers opnieuw ingepakt, want anders kregen we het allemaal niet meer mee.

Aan het eind van de ochtend gingen we even naar een Hallmark-winkel (van de kaarten) waar ze hele leuke hebbedingen verkopen. Leonie is namelijk in het vliegtuig jarig en wordt dan 13 jaar. Het is dan natuurlijk wel leuk als ze dan ook het gevoel heeft dat ze jarig is, dus dat hebben Maikel en ik even geregeld. De tas met het kado (of kadootjes) konden we natuurlijk niet verstoppen, maar dat maakt het voor Leonie alleen maar spannender.....

Daarna zijn we gaan eten bij Creme de la Crepe. Een echt Frans zaakje met franse serveersters. Toen Maikel om milk vroeg begreep ze er ook helemaal niks van!? Toen ik uiteindelijk zei dat het van de koe komt en dat het wit is snapte ze waar ik het over had. Toen zei ze dat ze het niet begreep door ons accent (en dat zegt een franse he!). Afgelopen 3 weken nooit enig probleem gehad bij het bestellen van milk bij amerikanen, dus aan wie ligt het nu.........

Surprised

Anyways, we hebben heerlijke crepes gegeten en Lucien Boeuf Bourguignon. Daarna de zwemkleding aangeschoten en naar het strand gegaan. Daar hebben we een paar uurtjes heerlijk gezwommen, kastelen gebouwd, liggen zonnen en ontspannen.

Toen weer terug om te douchen en toen moesten we onderhand weer gaan eten. Blehhhh.....

Maar het was de laatste keer in een restaurant voor een hele lange tijd, dus zijn we nog maar een keer teruggegaan naar Scotty's waar we gisteren met de Praasjes hebben gegeten. Je moet toch wat hé?! Maar weer heerlijk gegeten, dus geen klagen.

Nu gaan we ons laatste nachtje doorbrengen in Amerika en gaan we morgen op weg naar Nederland. We moeten om 11 uur uitchecken en om 17.40 uur vertrekt ons vliegtuig vanaf LAX (KL602). In de tussentijd moeten we de huurauto nog inleveren en dan moeten we nog van het verhuurbedrijf naar het vliegveld met een shutlle. En daarna begint het lange wachten tot we aan boord mogen. De volgende keer dat jullie van ons horen zal zondagavond op zijn vroegst zijn. We gaan er vanuit dat we weer een prima vlucht hebben en dat alles goed zal gaan. Tot de volgende blog wens ik jullie prettige dagen, weltrusten en tot ziens in Nederland............................

Groetjes Lucien, Arianne, Leonie en Maikel.

Dag 20 Walk of Fame en het strand

Vandaag zouden we alleen even naar de Walk of Fame (van die sterren op de grond) en Chinese Theatre (handafdrukken van de rich and famous) gaan en daarna lekker op het strand gaan liggen.

Disneyland hebben we absoluut geen zin in. We zijn 3 jaar geleden al in Parijs geweest (LA is wel groter, maar komt allemaal op hetzelfde neer) en vonden we de keuze voor Universal Studio's dan ook een stuk beter. Zelfs de kinderen hadden er geen behoefte aan en hebben er dan ook niet om gezeurd.

Anyways......dingen lopen toch altijd anders als dat je ze plant. De familie Praas kwam eerst even onze 'suite' bekijken en hebben we dus gezellig even staan bijkletsen. Ook de Praasjes hadden dezelfde dagplanning als ons dus we spraken in ieder geval af om elkaar op het strand weer te ontmoeten rond een uur of 3.

Maar ja.....FILES, steeds maar weer die FILES!!!!!! En TomTom die vond het waarschijnlijk een goed idee om ons de toeristische route te geven vandaag, want we kwamen in wijken terecht, heel treurig. We hebben zelfs nog een arrestatie gezien van iemand die uit zijn huis werd gehaald in de wijk Watts. Toen we eenmaal de straat waar de sterren liggen hadden gevonden, stonden we voor de nieuwe uitdaging om een parkeerplek te vinden.

Uiteindelijk vonden we op aanwijzing van een parkeerwacht een garage waar nog een paar plekjes over waren. Thank god!

De eerste bekenden die we tegenkwamen waren de Praasjes. En daar lag de Walk of Fame. Het was alleen wel een beetje afgetakeld in de afgelopen 20 jaar vond ik. Daar mag Arnold Schwarzenegger wel wat aan doen! Lucien wilde perse op de foto met Spiderman.

Dat kon, maar dan moest er wel een fooi(tje) betaald worden. Er liepen allemaal wannabe sterren rond die op die manier een centje bijverdienen. Hier en daar een foto gemaakt van een ster op de grond. Uiteraard moest ook de ster van Michael Jackson vastgelegd worden.

Bij de handafdrukken konden we echter niet komen. Dat was helemaal afgezet, want er waren een hoop mensen bezig om voorbereidingen te treffen voor de filmpremière van GI Joe die 's avonds zou plaatsvinden.

Na nog wat souvenirs gekocht te hebben zijn we weer terug gegaan naar de auto. Eenmaal onderweg kwamen we weer in de FILE!!

Rond 4 uur waren we weer terug in het motel en hebben we even een broodje gegeten die Leonie en ik bij de Vons hadden gehaald. Uiteindelijk spraken we met de Praasjes af om rond half 6 op het strand te liggen. Toen we aan onze wandeling naar het strand begonnen werd er luid getoeterd en daar waren de Praasjes. We konden met hun meerijden, dus zaten we met z'n negenen in de auto. Dat kan in die Amerikaanse wagens hé?

Even hun vakantiehuis bekeken en toen het strand op. De kinderen vermaakten zich prima en José en ik zaten lekker aan een wijntje (druivensap) en Lucien en Jeroen aan een biertje en dat vanuit een papieren zak, want drinken op het strand is zwaar verboden in Amerika.

Het was alleen jammer van de wind, want die maakte het toch wel erg fris, maar ja dan hadden we maar niet zo laat naar het strand moeten gaan. Gedouched bij de Praasjes en een heerlijke tequila sunrise gedronken en toen zijn we toch nog maar uit eten gegaan rond half 9. Was erg gezellig. Het restaurant liep vanzelf leeg na onze invasie van 9 hollanders. Om kwart over 10 waren we thuis en had ik dus echt de kracht niet meer om nog mijn blog te schrijven, dus mijn excuses aan de trouwe lezers.

Dag 19 Universal Studio's

Tjongejongejonge......wat een dag was dit weer zeg!!

Maar het was zeer de moeite waard, want we zijn naar de Universal Studio's in Hollywood geweest.

Eerst weer lekker een stuk file gereden, maar we vonden de studio's zonder problemen. Bij de ingang van het parkeergedeelte konden we kiezen tussen regular parking ($12), preferred parking ($20) en VIP ($25). Gezien de grootte van het park hebben we voor preffered parking gekozen. Het was eerst nog een stuk rijden, maar je was dan wel dichtbij de ingang van het park. Toen moesten we nog een tijd wachten bij de kassa's, want iedereen die voor ons was die had allerlei soorten kortingskaarten en dat hield de boel lekker op. Entreeprijzen waren behoorlijk, $ 67 per persoon!

Toen we binnen waren zijn we eerst de studiotour gaan doen. Dan ga je in een wagen met 4 karretjes door de studio. Af en toe was er een stiltestuk, want dan was er in de directe omgeving film- of serieopnamens. Terwijl wij er reden waren er opnamens van Desperate Housewives.

We hebben de verschillende sets gezien. Om er een paar te noemen: Jaws, Desperate Housewives, War of the Worlds, The Mummy, Psycho, KingKong. Ook hebben we sets gezien die ze voor verschillende soorten films hebben gebruikt. Ze hebben ook een aparte set voor Europa. Dan passen ze alleen de naambordjes en de etalagenamen aan en kan het elke europese stad zijn die ze nodig hebben.

De tour duurde zo'n drie kwartier. Daarna zijn we via allerlei roltrappen die steil naar beneden gaan naar het andere gedeelte gegaan en hebben daar de Jurassic park ride gedaan. We moesten in een soort van boot en werden door de jungle geleid en langs allerlei dino's. Op het eind werden we een heel eind omhoog getrokken en boven aan gekomen kwam er een reusachtige dinokop tevoorschijn en stortten we letterlijk steil omlaag en waren we van top tot teen zeiknat. Mijn hart zat ergens in mijn keel. Geweldig!! Het voordeel dat het zulk warm weer was, was dat we ook weer zo opgedroogd waren.

Verder hebben we een demonstratie van Backdraft gezien, een 3d film van The Terminator (met een hoop lawaai en aanvallende robots), een 4d film van Shrek (die was echt cool) en de Simpsons ride gedaan. De tour en de Simpsons waren favoriet bij Leonie en Maikel.

We zijn alles bij elkaar ruim 8 uur bezig geweest!!

Rond 21 uur waren we bij de Mac Donalds in Hermosa Beach en hebben we nog snel wat gegeten en toen met gierende banden naar het motel.

We zijn allemaal gesloopt, maar het was een dag met een gouden randje!

Dag 18 Rodeo Drive, beetje Hollywood en Hermosa Beach

Na heerlijk geslapen te hebben (ik in ieder geval) zijn we vanmorgen op ons gemakkie op gestaan en om half negen mijn moeder gebeld via skype, want zij is vandaag 64 lentes jong geworden. Wij hebben dus met z'n 4-en luidkeels 'lang zal ze leven' gezongen en dat terwijl er een oceaan tussen zit........Leonie heeft daarnaook nog via MSN met haar nicht Ilona gesproken. Techniek staat voor niets tegenwoordig!

Daarna zijn we gaan ontbijten beneden in de lobby. De ontbijtjes lijken allemaal op elkaar, maar ik vind dit persoonlijk wel een van de betere. De koffie is iig uitstekend! We zouden in eerste instantie een rustdag hebben en alleen naar het strand gaan, maar ja dat zijn we eigenlijk niet gewend, dus we zijn er toch maar op uit getrokken. Het plan was om naar Hollywood te gaan en het beroemde Hollywoodsign op de foto te zetten. Het verkeer is echter draaaamaaaatisssscccchhhhhier in LA, dus via via kwamen we uiteindelijk op Rodeo Drive in Beverly Hills terecht. Ook prima natuurlijk, want dat stond ook op het lijstje. Na 3 rondjes te hebben gereden kwamen we uiteindelijk op een parkeerplaats terecht waar we net genoeg kleingeld bij elkaar konden sprokkelen om 3 kwartier op Rodeo Drive door te brengen. Is ook meer als genoeg, want als er geen outlet boven Ralph Lauren of Hilfiger staat kunnen we toch de winkels niet in. Scheelt trouwens een hoop tijd en geld.....

Wink

Zijn nog wel even de Nike-store in geweest en naar de wc geweest daar, dus we kunnen iig zeggen dat we hebben geplast op ehh in Beverly Hills!!

Daarna toch nog een poging gewaagd om het Hollywoodsign te vinden. Ik had op TomTom Griffith Park ingetikt (daar vandaan zou je het heel goed moeten kunnen zien) en dan een willekeurige plek. Nou dat hebben we geweten, want we werden de Hollywood Hills in gestuurd en kwamen uiteindelijk op een doodlopende weg terecht die uitkeek op Griffith Park. (onderweg wel leuke huisjes gezien hoor)

Lucien z'n humeur daalde inmiddels tot het nulpunt (die van mij dus ook!) en het kliergehalte van de kinderen tot een kookpunt, dus dat was genieten.......

Vanuit de verte toch nog een foto weten te maken, maar dat moet beter kunnen, dus wordt vervolgd...... Toen het adres van ons motel ingetikt, want we wilden alleen maar terug naar de rust van Hermosa Beach.

Dat heeft al met al nog bijna anderhalf uur geduurd, want overal stond het verkeer vast. AAARRRGGGHHHH................................

Toen we eindelijk in het motel waren aangekomen, moest iedereen weer even afkoelen.

We hadden onze zinnen echter ook gezet op het strand, dus rond 16 uur gingen we alsnog met de handdoeken onder de arm naar het strand. Daar hebben we nog heerlijk gezeten en wat gespetterd en de golven getrotseerd.

Het zand zat daarna tot in al onze gaten en kieren, dus terug naar het motel om te douchen en daarna zijn we gaan eten bij de italiaan.

Was heel klein en knus en prima eten. Wat ons alleen opviel was dat er een paar groepjes mensen binnenkwamen met hun eigen fles(sen) wijn??! Als we morgen de familie Praas spreken toch eens even navragen of dat normaal is of dat het te maken heeft met de crises......

Wat er morgen gaat gebeuren is ook voor ons nog een verrassing, dus voor jullie ook!

Even afwachten dus.........................

Dag 17 Op weg naar Los Angeles

Na een redelijk rustige nacht (hoefde Maikel alleen maar een keer van onder uit zijn bed omhoog te hijsen met een laag kippenvel van hier tot Nederland van de airco en um lekker toedekken) stonden we vanmorgen enigszins uitgerust op. Na weer lekker ontbeten te hebben onze spullen ingepakt en uitgechecked.

Nog even voor de allerlaatste keer naar het outletcenter gegaan (wilde toch wel heel graag die GUESS-zonnebril hebben en Leonie ook en oh ja ik had ook nog een leuk horloge gezien....vrouwen hé!) en toen op weg naar Los Angeles. De rit zou 2 uur en 22 minuten duren volgens TomTom en dat klopte gelukkig ook wel. Het beginstuk ging nog wel, maar toen we eenmaal in de buurt en midden in LA zaten werd het toch wel behoorlijk hectisch. Denk je dat de wegen rond Utrecht druk zijn......nou die rond LA winnen makkelijk hoor!! Maar verder zonder problemen ons hotel gevonden in Hermosa Beach. Dit is ook het 'dorpje in LA' waar de familie Praas 5 jaar heeft gewoond. Vanuit ons hotel is het ruim een kwartier lopen naar het strand, maar is heel goed te doen. De VONS (die hele grote supermarkt) zit idd recht tegenover ons. Ideaal voor de kleine boodschappen tussendoor. De temperatuur is hier een stuk aangenamer als in Palm Springs. Ik denk zo'n 26 graden met een verkoelend windje. Heerlijk!!

Toen we aankwamen in ons hotel hebben we wel eerst nog even getwijfeld over onze kamer. De kamer was op zich prima. Schoon en groot, maar precies naast een doorgaande weg. Als je binnen zit heb je er niet echt last van, maar toch....... Toen mochten we nog even in een andere kamer kijken. Die was wel ietsepietsie rustiger, maar wel een stuk kleiner. Dus hebben we toch maar voor de grote kamer naast de weg gekozen. 's Nachts rijdt er (hopelijk) een stuk minder verkeer en overdag zijn we toch grotendeels weg. Verder ziet het er weer keurig uit en kunnen we in de lobby gratis koffie (heel lekkere) en thee halen.

Na even bijgekomen te zijn (voor de verandering

Laughing
) zijn we naar het strand gelopen. In een motel gelijk aan het strand zit de familie Praas. Het is een heel mooi strand met een onstuimige zee en heel veel fietsende, rennende, skatende en skateboardende mensen. Leuk om naar te kijken!!

Na een stel natte broekspijpen zijn we bij een Braziliaans BBQ restaurant gaan eten. Was uiteraard weer lekker...........

Nog ijsjes gehaald bij VONS en een kopje koffie in de lobby en vanavond lekker relaxen. Morgen doen we ook rustig aan en willen we een dagje strand doen. We hebben tot nu toe nog geen tijd gehad om een kleurtje op te lopen, dus gaan we maar proberen wat schade in te halen.

Weltrusten allemaal en tot morgen......

PS. Ivm de zeeeerrr trage internetverbinding van de laatste dagen lukt het me niet om de foto's in de verhaaltjes te zetten.

Dag 16 Palm Springs

Vandaag hebben we eigenlijk een beetje rustig aan gedaan. We wilden bij het plannen van de reis naar Palm Springs voor Joshua Tree Park, maar we geloven het wel en doen het lekker niet!!

Laughing

In plaats daarvan hebben we op ons gemakkie ontbeten en zijn we naar outletcenter Desert Hills geweest. Nog even 'wat' spulletjes gekocht...... Toen we alles thuis hadden gebracht zijn we naar Knott's Berry Farm Soak City geweest. Dat is een groot waterglijbanenpark. Entree was duur $ 20 per persoon, maar dat hadden Leonie en Maikel wel verdiend, want ze hebben zo goed meegewerkt en gelopen de afgelopen weken. Het was heerlijk om te dompelen in het water en de glijbanen waren spectaculair. Ik was helaas mijn camera vergeten, dus ik heb alleen een foto van het mobiel van Lucien. Krijgen jullie toch een indruk......

Om 6 uur ging de boel dicht en zijn we in het hotel gaan douchen. Daarna wat boodschappen gedaan bij VONS (gelijk ook een klantkaart gescoord, want in LA zit de VONS tegenover ons hotel). Daarna weer op restaurantenjacht gegaan en uiteraard weer wat gevonden. Sherman's Deli. De kids hadden voor de verandering weer eens een hamburger (ik zou momenteel heel wat over hebben voor kinderen die alles lusten ), Lucien een steak met een salad on the side (zie foto-impressie van Amerikaanse begrip van 'erbij') en ik had een heerlijke sandwich met tonijnsalade. Was een leuk tentje, want overal hingen ook gesigneerde foto's van bekende mensen die ook bij Sherman zijn wezen eten.

Nu nog een laatste borrel en dan gaan we (proberen) om lekker te slapen. Morgen begint echt onze laatste trip. Een heel raar idee, want de tijd is voorbij gevlogen.....................

Dag 15 Op weg naar Palm Springs

Vanmorgen zijn we vertrokken voor een lange rit van ruim 5 uur naar Palm Springs. De reis verliep gelukkig zonder vertragingen, dus dat was alweer mooi meegenomen. Hier en daar even een tussenstop gemaakt, want je merkt wel dat we al aardig wat ritten achter de rug hebben. Het gaat toch in je rug en je benen zitten. Maandag naar La hebben we een korte rit van iets meer als 2 uur, dus dat scheelt weer.

Ons hotel in Palm Springs ziet er heel mooi uit met allemaal rose bloemen. Geen idee hoe ze heten, maar ze zijn leuk. Onze kamer is redelijk klein, maar ziet er netjes uit. Na een korte pauze om uit te rusten van de lange rit zijn we op zoek gegaan naar een restaurant (kan ze bijna niet meer zien!!!). Luus had een restaurant gezien in een boek van het hotel en het zou dichtbij liggen. Nou dat hebben we geweten, want we weten nu nog niet waar het ligt. Uiteindelijk zijn we bij een soort van engelse pub terecht gekomen, waar we prima hebben gegeten, maar eigenlijk waren we allemaal een beetje over onze honger heen.

Terug bij het hotel zijn de drie musketiers weer gaan zwemmen en ik ging naar de kamer met een kneiter (of is het knijter??) van een hoofdpijn. Zal wel van de warmte zijn, want het is echt niet te harden zo heet. In Turkije was het vorig jaar ook heet rond de 40 graden, maar dit is toch wel woestijnhitte hoor en dus heel anders. Overal heb je ook van die nevelapparaten staan om het een beetje draaglijk te houden. Vannacht was het dan ook heet in de slaapkamer ondanks de airco. Luus en Leonie konden nog wel redelijk goed in slaap komen, maar Maikel en ik hadden er meer moeite mee. Ik hoorde opeens ook een boink.....was Maikel uit zijn bed gevallen. Hij kroop weer terug en zei: 'ik schrik me het lazarus'. Nooit geweten dat hij dat woord kende. Een paar uur later liep hij te slaapwandelen , dus onze nacht was niet saai!!

Nou morgen weer een dag................